Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02 17:43 - Резолюция на Съвета на Европа за базов доход на гражданите
Автор: lucecita Категория: Новини   
Прочетен: 70 Коментари: 0 Гласове:
0



Резолюция на Съвета на Европа за базов доход на гражданите

Резолюцията е приета на 23 януари 2018 г.

Автоматичен превод с Гугъл Преводач:

1. Съвременната Европа изгради впечатляващ просперитет чрез развитие, насочено към човешките нужди и права. Неговият социален модел сега е под напрежение след промените в икономическите структури, естеството на труда и демографските профили, с бедността и нарастващите неравенства, които подкопават все повече човешкото достойнство. Европейските държави трябва да поемат своите отговорности по реформата, за да могат настоящите и бъдещите поколения да продължат да се радват на достойни условия на живот и адекватна социална защита. Именно в този контекст, в обществения дебат беше представен случаят за базов , или така наречен граждански доход.

2. Парламентарната асамблея счита, че приличен стандарт на живот за всички е крайъгълният камък на социалната справедливост и човешкото достойнство. Докато повечето европейски държави са въвели механизми за подпомагане на доходите, за да гарантират строг минимум за нуждаещите се, почти всички от тях са помолени да подобрят своите системи в отговор на критиките на Европейския комитет за социални права. Последният многократно е изтъквал грешки в де факто ангажимента на държавите страни по Европейската социална харта да осигурят приличен стандарт на живот за всички слоеве от населението, включително по-уязвимите групи (като деца, младежи и възрастни хора, безработни и работещи бедни, хора с увреждания и болни хора).

3. Основният или гражданският доход е форма на социално осигуряване, която може да осигури на всеки гражданин редовна парична сума, за да живее: той е "платен от политическа общност на всички свои членове на индивидуална основа, без проверка на материалното положение или изисквания за работа "[Van Parijs]. Определен като универсален, индивидуален, безусловен и достатъчен, за да осигури достоен живот и участие в обществото, базовият доход би намалил абсолютната бедност, като същевременно премахва демотивационните фактори за работа (тъй като не се отнема , когато лицето получава други приходи). Освен това би допълнило приходите за тези, които са ангажирани с нестандартни форми на работа и споделяне на работните места, тези, които са с малка заетост или извършват неплатена работа (като например грижи за деца, възрастни хора и болни хора в семейството).


4. Асамблеята вярва, че въвеждането на основен доход би могло да гарантира еднакви възможности за всички по-ефективно, отколкото съществуващата съвкупност от социални помощи, услуги и програми. Въпреки това, Асамблеята е напълно наясно с практическите затруднения на такава радикална промяна в социалната политика. Необходим е задълбочен дебат във всяка страна за определяне на условията за такъв постоянно гарантиран доход и начините за неговото финансиране като част от нов социален договор между гражданите и държавата

5. Като приоритет, Асамблеята приканва държавите-членки на Съвета на Европа да подобрят адекватността на своите съществуващи схеми за минимални доходи и по-специално да гарантират, че националните референтни кошници за стоки и услуги покриват пълното участие на индивидите в обществото. Където е уместно, страните биха могли също така да обмислят приемането на индикатора "в риск от бедност или социално изключване" (AROPE), използван от институциите на Европейския съюз.

6. Като има предвид, че евентуалното въвеждане на базов доход изисква междинни стъпки, за да стане възможен чрез смели преразглеждания на националните системи за социална защита и данъчно облагане, Асамблеята препоръчва на държавите-членки:

 

6.1. проучване на предишни и настоящи инициативи за тестване на различни формули за базов доход на местно, регионално или национално равнище;


6.2. повишаване на подкрепата за уязвимите категории на населението чрез:


6.2.1. продължаване на консолидирането на съществуващите схеми за подпомагане на доходите и да направи критичен преглед на данъчните нива, паузите и кредитите, за да се идентифицират положителните трансфери;

6.2.2. опростяване на съществуващите системи за социално подпомагане с цел премахване на неефективност, пропуски и припокриване;

6.2.3. разширяване на усилията за ограничаване на укриването и избягването на данъци от мултинационалните предприятия и богатите лица и преразпределяне на средствата, възстановени по този начин за приоритетите на социалната политика;

6.3. при необходимост, да преразгледат своите схеми за подпомагане на доходите в светлината на заключенията на Европейския комитет по социални права;

6.4. да включат всички социални партньори в процеса на определяне на национален референтен показател за минимално равнище на издръжка, което позволява на всеки гражданин да има доход над линията на бедността;

6.5. да извършат оценка на въздействието на националните схеми за минимални доходи и да обмислят по-нататъшни стъпки за тяхното подобряване;

6.6. да подобрят обхвата и възприемането на съществуващите схеми за минимални доходи чрез:

6.6.1. гарантиране, че младите хора на възраст над 18 години, които искат да живеят самостоятелно, имат достъп до минимален доход;

6.6.2. намаляване на административните пречки и премахване на дискриминацията и своеволието при предоставяне на подкрепа за доходите в национален и местен мащаб;


6.6.3. редовно да преразглеждат националните схеми за минимални доходи с цел да ги направят по-прости, икономически ефективни, прозрачни, ефективно управлявани и по-добре координирани със службите по заетостта и с агенциите за интеграция;

6.6.4. разделяне на социалната работа и предоставянето на подкрепа за доходите от функциите за контрол и надзор;

6.6.5. увеличаване на гъвкавостта и премахване на наказателните условия при разглеждането на искания за подпомагане на доходите;

6.6.6. подобряване на информационните системи относно правата и разширяване на теренната работа за активно достигане до потенциалните получатели на подкрепа за доходите сред най-уязвимите категории от населението;

6.7. да провеждат социален диалог и обяснителна работа с населението относно рисковете и възможностите, свързани с приемането на базов доход;

6.8. да се засилят схемите за подпомагане на доходите и други мерки за активно социално приобщаване, по-специално политиките за насърчаване на заетостта и качествените обществени услуги;

6.9. да стимулират национален обществен дебат за базовия доход на гражданите, за да подготви почвата и да стартират национални експерименти с базов доход.

Целият текст на английски:

http://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-XML2HTML-en.asp?fileid=24429&lang=en

 




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lucecita
Категория: Новини
Прочетен: 1680257
Постинги: 987
Коментари: 96
Гласове: 905
Календар
«  Февруари, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
Блогрол